18. syyskuuta 2016

Sekaihon ihonhoitorutiini

IMG_1451-003

Moikka, toivottavasti kaikilla on ollut mukava viikonloppu ♥ Omani on mennyt töiden, kavereiden ja rentoilun parissa, mutta myös koulujuttuja tehdessä, joten paljon on kaikenlaista mahtunut yhteen viikonloppuun :) Tällä kertaa blogissa siis ihonhoitojuttuja!

Esittelin kesäkuussa suosikkikomboni ihonpuhdistuksessa, joten eiköhän olisi aika esitellä ihonhoitorutiinini kokonaisuudessaan :) Mun iho on tyypiltään sekaiho, joka rasvoittuu t-alueelta, mutta on melko normaali poskien iholta. Tärkeitä ominaisuuksia ihonpuhdistuksessa on tietysti ensisijaisesti puhdistaa kasvot huolellisesti niin meikistä kuin muustakin liasta, mutta myös ihon kiillon vähentäminen ja mattaisena pitäminen. Ajattelin muuten jossain kohtaa tehdä tarkemman postauksen omista vinkeistäni rasvoittuvalle iholle! Nyt siis esittelyyn mun jokailtainen, seitsemän vaiheinen puhdistusrutiini, joka koostuu edullisista tuotteista sekä muutamasta luonnonkosmetiikan tuotteesta :)

IMG_1413-001

Oon suurinpiirtein koko tämän vuoden ajan noudattanut ihon kaksoispuhdistusta, sillä koin etten saa kasvoja tarpeeksi puhtaiksi vain yhdellä puhdistustuotteella. Aloitankin meikinpuhdistamisella eli käyn kasvot läpi misellivedellä (1). Mun uusi suosikkini on luonnonkosmetiikkamerkki Mádaran Multi Action Micellar Water, joka tekee juuri sen mitä haluankin. 

Toinen vaihe on varsinainen ihon puhdistus, johon olen jo pitkään käyttänyt Neutrogena Visibly Clear Pink Grapefruit Cream Wash -puhdistusvoidetta. Tämä on mun mielestäni melko täydellinen sekaihon puhdistaja, sillä se ei kuivata ihoa, mutta puhdistaa kuitenkin tehokkaasti. Tähän käytän apunani The Konjac Sponge Companyn Green Clay Konjac-sientä, jota ilman en voisi enää elää! Sieni tehostaa puhdistumista, kuorii ihoa hellävaraisesti ja tuntuu kasvoilla ihanalta :) Mun omat lempparini on kuvassa näkyvän vihreää savea sisältävän sienen lisäksi saman merkin bambuhiiltä sisältävä sieni. Oon huomannut nenän mustapäiden selvän vähenemisen näiden käytön aloittamisen jälkeen!

IMG_1416-001

Kolmas vaihe on silmämeikin puhdistaminen. Tiedän, että monet kosmetologit suosittelee aloittamaan tällä vaiheella, mutta mun mielestä meikit puhdistuu silmistä huomattavasti helpommin kun niitä on ensin puhdistettu voiteella ja vedellä. Mun silmänympärysiho kirvelee melko helposti ja monta erilaista putsaria onkin tullut testattua. Tää Lumene Waterproof Eye Makeup Remover ei kuitenkaan kirvele ja poistaa tehokkaasti meikit, joten sitä oon käyttänyt jo muutaman putelin :)

Neljäntenä vaiheena on kasvoveden vuoro ja siihen oon käyttänyt jo vuoden ajan EkoPharma Professional Karpalo Kasvovettä, johon tutustuin ensimmäisen työharjoitteluni kautta. Oon aikeissa tehdä myös näistä tuotteista ihan oman postauksena, sillä ovat sen verran hyviä tuotteita ja kuitenkin suomalaista luonnonkosmetiikkaa!

IMG_1417-001

Viidentenä on vuorossa seerumi tai tässä tapauksessa tiiviste. Ostin juuri toisen putelin tätä Lumene Bright Now Vitamin C -hyaluronitiivistettä, josta olen tykännyt kovasti! Tämä on vähän niitä sellaisia tuotteita, joita haluan käyttää vaikka suoranaista vaikutusta en olekaan huomannut :D Tykkään hemmotella ihoa ja musta tuntuu, että tää vähän heleyttäisi sitä! Ainakin kosteuttaa, jos ei muuta :) Eräs tuttuni kertoi, että monet olivat kyselleet miten hän saa ihostaan niin hehkuvan näköisen kun oli alkanut tätä käyttämään, joten toisilla tämä tuntuisi tehoavan tosi hyvin :) Tästäkin tulossa oma postauksensa!

Hakusessa olisi myös tämän rinnalle joku seerumi, mutta vielä ei ole osunut mieleistä eteen. Kaipaisin seerumilta ehkä  kiiltoa vähentävää tai huokosia pienentävää tai näppyjä estävää vaikutusta. Vinkatkaa ihmeessä, jos tiedätte jonkun sellaisen :)

IMG_1418-001

Ihonhoidon viimeistelee tietysti voiteet eli silmänympärysvoide (6) ja yö-/päivävoide (7). Viime työharkasta lähtien eli noin vuoden verran oon käyttänyt sy-voiteena EkoPharman Kosteuttava Silmänympärysgeeliä, joka kosteuttaa tehokkaasti ja imeytyy nopeasti. 

Yövoiteena tykkään käyttää jotain vähän paksumpaa voidetta ja oon tykästynyt tähän L'Oréal Triple Active Day Multi-Protecting Moisturising Cream -voiteeseen. Tämä on normaalille- ja sekaiholle tarkoitettu yö- ja päivävoide, mutta mä käytän vain iltaisin.

Aamuisin ihonhoitorutiini on tietysti paljon suppeampi, sillä silloin saatan vain puhdistaa kasvot miselli- tai kasvovedellä ja viimeistellä sy- ja päivävoiteella. Aamuisin on ihana myös pyöritellä kasvot läpi konjac-sienellä ja vedellä. Päivävoiteena oon käyttänyt kesästä asti Neutrogena Visibly Clear Pink Grapefruit -öljytöntä kosteusvoidetta, joka on mun mielestäni kivan kevyt ja sopii hyvin meikin alle. 

Sellainen on siis ihonhoitorutiinini kokonaisuudessaan :) Vaiheita on melko monta, mutta niihin kuluu kuitenkin iltaisin alle 10 minuuttia ja kasvot ovat ainakin huolella puhdistetut. Noin kerran viikossa tykkään laittaa kasvoille myös naamion ja silloin tällöin tulee tehtyä kuorinta oliiviöljyllä ja sokerilla/kahvinporoilla.


Kuuluuko teidän ihonhoitorutiineihin samoja tuotteita? :) 

8 kommenttia :

  1. Yves Rocherilla on rasvaiselle iholle tarkoitettu seerumi, joka auttaa ihoa pysymään freesinä ja mattapintaisena koko päivän. Se oikeasti toimii, ja pidemmän käytön aikana ainakin mulla vähenivät mustapäät ja finnit vähäsen. Pitääkin käydä hakemassa uusi pullo. Suosittelen!

    Tästä löytää juttua mun blogin puolelta: http://mennentullen.blogspot.fi/2014/05/huuhaa-eli-ei-rasvaisen-ihon-seerumi.html :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä! Täytyypä suunnistaa joku päivä heidän myymälään :) Käyn lukemassa!

      Poista
  2. Oi miten mielenkiintoinen postaus ja joukosta löytyi muutamia tuttujakin tuotteita! :) Tuo Neutrogenan Pink Grapefruit sarjan kosteusvoide tuli joskus taannoin LivBoxista ja tykästyin siihen juurikin siksi, että se oli täydellinen käytettäväksi aamuisin ennen meikkaamista ja tuoksukin oli ihanan pirteä :) EkoPharman tuotteet vaikuttaa oikein kiinnostavilta, innolla odottelen sun postausta niistä<3

    Sekä toi Lumenen hyaluronitiiviste että silmämeikinpoistoaine aiheutti mulle tosi pahat allergiset reaktiot. Tiiviste poltti kasvojen ihon melkein rikki ja silmämeikinpoistoaine sai silmät kirvelemään ja luomet lopulta vereslihalle, kun jatkoin ton käyttöä :/ Varsinkin toi silmämeikinpoistoaine harmittaa, sillä toi oli ehdottomasti tehokkain putsari, mitä oon koskaan käyttänyt :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :) Mä tykkään myös juuri tuon Grapefruit-sarjan tuoksusta sen raikkauden vuoksi.

      Hui, kuinka pahat reaktiot sait noista :o Mullekin toi tiiviste aiheutti aluksi poskien punotusta ja jätinkin sen hetkeksi käyttämättä, mutta jostain syystä päätin vielä antaa sille mahdollisuuden ja reaktiota ei enää tullutkaan. En kyllä osaa sanoa, mistä se johtui... Toi Lumenen silmämeikin putsari kirvelee välillä vähän munkin silmiä, jos vanuun ottaa liikaa tuotetta. Pullon kyljessä lukee, että silmät tulisi huuhdella käytön jälkeen vedellä, jota oonkin sit heti tehnyt, jos kirvelyä on alkanut tuntua. En vaan enää jaksa kokeilla uusia tuotteita, kun toi kuitenkin aiheuttaa kirvelyä sen verran vähän. Kiinnostaisi tietää mitä putsaria käytät? :)

      Poista
    2. Mäkin yritin antaa tolle tiivisteelle uuden mahdollisuuden, mutta reaktio oli ihan sama kuin ensimmäisellä kerralla, joten se lähti eteenpäin kaverilleni :) Heh, mä ehdin käyttää tota Lumenen putsaria varmaan 2-3 pulloa ennen kuin mun iho herkistyi tolle tuotteelle niin pahasti. Aluksi ei ollut mitään ongelmia, mutta pikkuhiljaa se alkoi kirvellä yhä enemmän ja enemmän ja lopulta silmät joutui huuhtelemaan hyvinkin nopeasti, että se kirvely lakkasi :D Loppujen lopuksi iho tosiaan meni rikki tota käyttäessä. Tällä hetkellä mulla on käytössä Garnierin Eye Make-up Remover 2in1 :)

      Poista
    3. Onneks oot löytänyt sellasen tuotteen, joka sopii sun iholle :)

      Poista
  3. Mulla ei mennyt ihan ongelmitta Lumenen hyaluronitiivisteen käyttö, kuten ei Lindallakaan. Tai siis mulla kaikki sujui hyvin niin kauan, kun käytin tiivistettä. Sitten kun lopetin käytön, mun iho koki tuosta aivan hirvittävät vieroitusoireet. Iho kuivui ihan täysin (vaikka mulla on rasvoittuva sekaiho), hilseili sekä kiristi ja kaikki iholle laitettavat tuotteet aiheuttivat ärsytystä :( Ostin uuden pullon ja pari päivää käytön jälkeen iho oli taas normaali... Yritän vierottaa mun ihoa nyt pois tuosta ja se sujuu ihan hyvin, ei ole viikkon tarvinnut tiivistettä käyttää eikä iho ole kuivunut ollenkaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, hurjia reaktioita tullut teille tuosta :o Olis mielenkiintosta tietää mikä aine/aineet tiivisteestä aiheuttaa sulle tommosen reaktion... Toivottavasti vierottaminen onnistuu kokonaan eikä sun tarvii enää käyttää tuotetta :)

      Poista

Kiitos kommentistasi <3

Blog Design by Get Polished | Copyright Divine 2017