28. heinäkuuta 2016

Korppuhuulien pelastaja

IMG_0682

Oon jo monen vuoden ajan ollut riippuvainen huulirasvasta ja vähän aikakaudesta riippuen kulutuksen määrä vaihtelee. Yleensä mun huulet on ihan hyvässä kunnossa, mutta viimeisen parin kuukauden ajan ne on olleet kuivat ja kirvelevät eikä kuorinnastakaan ole tuntunut olevan avuksi. En ole myös juurikaan voinut käyttää mattahuulipunia ilman huulten kirvelemistä. Ei auttanut Bepanthen, Bepanthol, EOS, itsetehty huulirasva tai mikään muukaan. 

Yhtäkkiä muistin joskus käyttämäni Carmexin puna-keltaisen huulirasvan, jonka ajattelin olevan paras kokeilemani tuote huulille. En tajua miksi lopetin sen käytön! Nyt oon ottanut sen taas käyttööni enkä ole hetkeen luopumassa siitä. Olin aluksi hieman skeptinen, koska oon saanut Bepanthenilla aikaisemmin kuivat huulet taltutettua ja tällä kertaa siitäkään ei ollut avuksi. Toisin kuitenkin kävi ja Carmexin avulla sitten sainkin mun kuivat korppuhuulet taas normaalin pehmeiksi eikä kirvelykään ole juuri enää vaivannut :) Ei se siis turhaan ole yksi Amerikan myydyimmistä huulirasvoista!

IMG_0683

Perus Carmex sisältää aktiiviaineina kamferia (1,7%) ja mentolia (0,7%) sekä näiden aineiden lisäksi mm. vaseliinia, lanoliinia, kaakaovoita, parafiinia, mehiläisvahaa ja salisyylihappoa. 
Molemmat aktiiviaineet saa aikaan viilentävän tunteen sekä vähentää ihon kutinaa ja ärsytystä. Mentolin aikaansaama viilentävä tunne johtuu muuten siitä, että se läpäisee ihon ja aktivoi kylmää aistivat hermopäät. Toiset saattaa kuitenkin aistia lisääntynyttä ihoärsytystä sen käytön jälkeen, sillä se on alkoholi ja voi kuivattaa ihoa.

Henkilökohtasesti tykkään mentolista erityisesti huulirasvoissa, joten siitä plussaa! Ainoa miinus on tuotteen purkki, joka ei ole kovin hygieeninen. Olisinkin ostanut mieluummin tuubirasvan, mutta se oli päässyt loppumaan.

IMG_0685
Oon ostanut tätä Prismasta, jossa oon nähnyt siis vain tätä purkkimallia sekä tuubimallia, mutta ulkomailla on saatavilla tuotetta myös Feeluniquella näyttäisi olevan laaja valikoima eri tuoksuja. Hintaa näillä on vain muutaman euron luokkaa. Plussaa muuten myös eläinkokeettomuudesta!

Mikä on teidän paras ase kuivia huulia vastaan? Vannooko joku muu Carmexin nimeen?

P.S. Blogilla on muuten myös Instagram-tili @beautyblogdivine ! Blogista löytyy myös suora linkki tilille. Lisäilen sinne tiedon uudesta postauksesta sekä myös muita kauneusaiheisia kuvia :)

6 kommenttia :

  1. Tuota pitää kokeilla, kiitos vinkistä.
    Osallistu kastehelmi kulhojen (6) arvontaan mun blogissa.
    Mun blogiin voi taas liittyä

    VastaaPoista
  2. Carmexia on tullut käytettyä aina silloin tällöin, mutta mä en itse oikein tykkää siitä viilentävästi tunteesta, minkä toi huulille aiheuttaa :D Mulla oli joskus nuorempana huulet aina rutikuivat ja rikki, mutta nykyään saan ne pysymään hyvinä kun laitan yöksi niihin reippaasti Bepanthenia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha meitä on moneen junaan! :D Mullakin useimmiten on auttanut Bepanthen, mutta jostain syystä tällä kertaa se ei riittänyt... Ja oon käyttänyt siitä sitä voidetta, joka taitaa olla koostumukseltaan niistä paksuinta.

      Poista
  3. Carmexit ovat tosi kehuttuja, mutta itse en oikein niistä ole tykännyt. Tuntuu, että voide jää vain huulien pinnalle eikä kosteuta lainkaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa, voi harmi... Toisaalta kummastelin mäkin tuotteen INCI-listaa katsellessani, ettei se sisällä kovinkaan paljoa luonnollisia aineita. Se sisältää vain kaakaovoita ja mehiläisvahaa, kun useat huulirasvat sisältää esim. kookos- tai manteliöljyjä, jotka kosteuttaa huomattavasti paremmin. Carmex, kuten monet muutkin huulirasvat, sisältää juuri aineita, jotka tekee huulien pinnalle kalvon estäen kosteutta haihtumasta. Mun mielestä on hyvä, että löytyy sekä luonnollisia aineita, jotka imeytyy hyvin sekä näitä kalvonmuodostajia, jotka pitää sen kosteuden huulissa :) Jostain syystä Carmex kuitenkin toimii mulla hyvin :)

      Poista

Kiitos kommentistasi <3

Blog Design by Get Polished | Copyright Divine 2017