19. kesäkuuta 2016

Kulmakarvojen kotivärjäys

Bloggaamista on nyt takana lähes kuukausi ja ajattelin tähän postauksen alkuun jakaa hieman mietteitäni asiasta. Pohdin blogin perustamista pitkään ja olen enemmän kuin iloinen päätöksestäni :) Olen nauttinut tosi paljon valokuvaamisesta sekä postauksien suunnittelusta ja kirjoittamisesta, vaikka kyllähän se tottakai vie paljon aikaa. Se ei kuitenkaan haittaa niin kauan kuin tykkää siitä mitä tekee :) Mulla on paljon erilaisia postausideoita enkä malta odottaa millaiseksi tämä blogi tästä vielä kehittyy :) Sen pidemmittä puheitta, mennään asiaan!

Kuten otsikostakin jo huomasitte, tämän päiväinen postaus käsittelee kulmakarvojen kotivärjäystä. Luonnollinen hiustenvärini on harmaaseen taittava vaalea, joten myös kulmakarvat ovat sävyltään kylmän harmaat. Värjään hiukset kuitenkin aina lämpimän suuntaan, joten tykkään silloin tällöin värjätä kulmat hiuksiin sopivimmiksi :) Parin kuukauden ajan oon viihtynyt punertavan/oranssihtavan ruskeissa hiuksissa, joten oli korkea aika värjätä kulmat oikean sävyisiksi!

Tilasin  RefectoCilin kulmakarvavärin sävyssä 4 Chestnut sekä saman merkin 3% hapetteen Cocopanda-nettisivuilta. Värillä oli hintaa 7,30€ ja hapetteella 6,50€. Olen aikaisemmin käyttänyt Dependin ja jonkin toisen merkin (jonka nimeä en muista) värejä, mutta halusin tilata kokeiluun RefectoCiliä sen vuoksi, että heidän valikoimastaan löytyy juurikin lämmin ruskea.

IMG_0149

Värituubin kanssa samassa paketissa tuli vain ohjeet ja sekoitustikku, joten käytin Dependin värin mukana tulevaa kulmakarvaharjaa, jota ilman värin levitys olisi ollut hankalaa. Sekoituskuppina käytin leikattua pahvista kahvimukia, haha.

IMG_0151
IMG_0162

Tein seosta ohjeiden mukaisen määrän eli väriainetta 2 cm pötkö ja hapetetta 10 tippaa. Sen jälkeen harjasin värin tasaisesti kulmiin ja annoin vaikuttaa vajaa 10 minuuttia. Lopputulos on tietysti tärkein ja olinkin siihen oikein tyytyväinen! :) Pidin tästä huomattavasti enemmän kuin Dependin tuotteesta, jota täytyy käsitellä paljon nopeammin ja joka värjää myös karvojen alla olevan ihon.

Lopputuloksesta tuli tosi luonnollinen, vaikka eron entiseen huomaa hyvin :)

Kulmavärjäys_ennen_jälkeen

Pakko lisätä tähän vielä kuva siitä miltä väri näytti noiden kahden kuvan välillä, sillä hetken aikaa pelkäsin saavani punaiset kulmat :D Hiusvärien kanssa on kuitenkin tullut jo huomattua, että väriaine on usein erilainen kuin mitä lopputulos, joten en ollut kovin huolissani :) Värjäsin tänään muuten myös tyvikasvun ja käytin siihen jo toistamiseen L'Oréalin Casting Creme Gloss -kevytväriä sävyssä 535 Chocolate. Sävy on siis mahonkinen kullanruskea ja sopii mun mielestä tosi hyvin vaaleampien, oranssihtavien latvojen kanssa :)

IMG_0163

Värjäilettekö te kulmakarvoja? Mikä on teidän suosikkimerkki? :)

2 kommenttia :

  1. Hyvä värjäystulos ja kiva blogi! :) Itse olen käyttänyt RefectoCiliä vuosia, mutta jostain kumman syystä ihokin aina värjäytyy... Kulmien reunat olen suojannut esim. Bepantenilla, mutta karvojen alta iho värjäytyy - lisää treeniä siis. En myöskään ole saanut harjalla tarttumaan väriä kulmiin lainkaan, joten olen lisännyt värin sillä sekoitustikulla (mikä kai virallisesti on värjäystikku!). Meni aikaa, ennen kun hoksasin että sitä voi käyttää värin levittämiseenkin, mutta saa ainakin levitettyä tarkasti :) Värin oon sekoittanut muovisen pääsiäismunankuoren puolikkaassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) Voiskohan eri värit tarttua ihoon eri tavalla? Mä oon värjännyt tällä punaruskealla muutaman kerran jo, eikä iho oo värjäytynyt juurikaan... Mun mielestä kuulostaa kömpelöltä levittää väri tolla tikulla, mutta voishan sitä kokeilla :D Toisaalta mulla kyllä toimii levitys ihan hyvin tolla harjallakin :)

      Poista

Kiitos kommentistasi <3

Blog Design by Get Polished | Copyright Divine 2017